ΑΓΑΠΗ
Όπου υπάρχει αγάπη!
Η αγάπη είναι ένα έμφυτο συναίσθημα. Είναι μια δύναμη που δεν ενώνει μόνο ανθρώπους με ανθρώπους, αλλά και ανθρώπους με αντικείμενα και ιδέες, με γεμάτο πάθος, τρυφερότητα. Όταν αγαπάμε, αισθανόμαστε πλήρεις, ικανοποιημένοι και ασφαλείς. Η αγάπη συμβάλλει στη διαμόρφωση των διαπροσωπικών μας σχέσεων και αποδιώχνει την αίσθηση της μοναξιάς. Η αγάπη λειτουργεί ως θετικό κίνητρο και μας ενεργοποιεί. Αναδεικνύει τη δημιουργική μας διάθεση και αποτελεί πηγή καλλιτεχνικής έμπνευσης. Η αγάπη "όλα τα ανέχεται, όλα τα πιστεύει, όλα τα ελπίζει, όλα τα υπομένει.Η αγάπη ποτέ δεν ξεπέφτει", γράφει ο Απόστολος Παύλος.
Στη δραστηριότητα αυτή οι μαθητές μιλούν για την αγάπη, με αφορμή την Προς Κορινθίους Α' Επιστολή του Αποστόλου Παύλου που διασώζεται μέσω της Καινής Διαθήκης.
Στόχοι των επιμέρους δραστηριοτήτων
Οι μαθητές:
- Να εκφράσουν με λεκτικό τρόπο συναισθήματα και σκέψεις.
- Να αναπτύξουν αποτελεσματικούς τρόπους επικοινωνίας των
συναισθημάτων τους.
- Να κατανοήσουν την αξία της αγάπης.
- Να αναπτύξουν πνεύμα συνεργασίας, αλληλοβοήθειας και
ομαδικότητας.
- Να συντάξουν ένα σημείωμα.
Αρχικά οι μαθητές πήραν το πρώτο φύλλο εργασίας για την αγάπη και εργάστηκαν σε ομάδες των 4 και 3 ατόμων. Έπαιξαν κρεμάλα και βρήκαν την πηγή της αγάπης: Ο Θεός έδωσε την αγάπη του σε εμάς, ώστε κι εμείς να αγαπάμε ο ένας τον άλλο.

Στη συνέχεια, οι μαθητές, ο καθένας ατομικά, συμπλήρωσαν το δέντρο της αγάπης με ό,τι αγαπούν οι ίδιοι και το χρωμάτισαν με τα χρώματα της αγάπης.
Έπειτα εργάστηκαν ατομικά στο τρίτο φύλλο εργασίας. Διάβασαν ένα μέρος της επιστολής του Αποστόλου Παύλου προς την παλαιοχριστιανική αδελφότητα της Αρχαίας Κορίνθου από το Ανθολόγιο Λογοτεχνικών Κειμένων της Ε'-ΣΤ' Δημοτικού και μίλησαν στην ολομέλεια της τάξης για τους τρόπους με τους οποίους εκδηλώνουν την αγάπη τους. Έχουν νιώσει άραγε ότι δεν κάποιες φορές δεν τους αγαπούν;
Οι μαθητές ανέφεραν:
- "Δείχνω την αγάπη μου βοηθώντας τους άλλους και τους κάνω ζωγραφιές και αγκαλιές! Όταν μου λένε ψέματα νιώθω ότι δε με αγαπούν."
- "Δείχνω την αγάπη μου με όλη μου την καρδιά! Μερικές φορές νιώθω ότι δε με αγαπούν, όταν κάνουν πως δεν υπάρχω!"
- "Με πράξεις δείχνω την αγάπη μου, με δώρα, με λόγια και ζωγραφιές. Υποστηρίζοντας τον άλλο και κάνοντας τον αγκαλιές."
- "Φροντίζω να δείχνω την αγάπη μου με πράξεις, με δώρα και φροντίδα. Έχω νιώσει ότι δε με αγαπούν, όταν με αγνοούν!"
- "Στην αγάπη δείχνω έντονα συναισθήματα. Ίσως δε με αγαπούν, όταν δε με αφήνουν να κάνω ό,τι θέλω...αλλά ίσως και να με αγαπούν για τον ίδιο λόγο."
- "Όταν αγαπάω κάποιον, τον βοηθάω, τον υποστηρίζω, του λέω ότι τον αγαπώ, του συμπαραστέκομαι και δεν γκρινιάζω."
- "Αγαπώ με πράξεις και συναισθήματα."
- "Σε όποιον αγαπώ, γράφω κάρτες και τους κάνω αγκαλιές."
- "Δείχνω την αγάπη μου κάνοντας ησυχία και σεβασμό. Ακούω πάντα τα λόγια όσων αγαπώ."
- "Με συναισθήματα και αγκαλιές."
- "Τη δείχνω με πράξεις, δεν γκρινιάζω. Όταν αγαπάς κάποιον τον υποστηρίζεις."

Στη συνέχεια ακούσαμε ένα τραγουδάκι για την αγάπη. Οι μαθητές εργάστηκαν ομαδικά και συμπλήρωσαν τους στίχους του τραγουδιού: Ποιο το χρώμα της αγάπης; του Λουδοβίκου των Ανωγείων. Πήραν το φύλλο εργασίας με τους στίχους του τραγουδιού που ήταν σε μορφή εικονόλεξου, μάντεψαν τις λέξεις που λείπουν και έπειτα άκουσαν το τραγούδι για να συμπληρώσουν όσες λέξεις τους ξέφυγαν.
Στην τελευταία δραστηριότητα οι μαθητές διάβασαν από το φάκελο του μαθήματος των Θρησκευτικών την παραβολή του Ασώτου. Κλήθηκαν να μπουν στη θέση του γιου, που αποφάσισε να αφήσει το σπίτι και την ασφάλεια που του προσέφερε η αγάπη του πατέρα του και να γράψουν ένα γράμμα στο οποίο θα του εξηγούν τους λόγους για τους οποίους θέλουν να φύγουν από το σπίτι. Στη δραστηριότητα αυτή οι μαθητές εργάστηκαν σε ομάδες των 4 ατόμων. Στο τέλος απάντησαν σε ερωτήσεις ανοιχτού τύπου: Πώς νομίζετε ότι ένιωσε ο πατέρας, όταν διάβασε το σημείωμα του γιου του; Τι πιστεύετε ότι έκανε; Ποιο νομίζετε ότι είναι το τέλος της ιστορίας με τίτλο: "Ένας πατέρας γεμάτος αγάπη"; Όποιος αγαπάει, συγχωρεί;


Φύλλα Εργασίας

.