ΕΠΙΛΟΓΕΣ
Όλοι χρειάζεται καθημερινά να παίρνουμε αποφάσεις. Οι αποφάσεις μας πρέπει να είναι ισορροπημένες, αν θέλουμε να ζήσουμε μια αρμονική και ισορροπημένη ζωή. Δεν είναι πάντα εύκολο να κάνουμε τη σωστή επιλογή, ενώ συχνά δεχόμαστε προκλήσεις, στις οποίες με δυσκολία αντιστεκόμαστε ή άλλες πάλι φορές υποκύπτουμε στη λανθασμένη επιλογή. Άλλες πάλι φορές καθοδηγούμαστε από το συναίσθημα, με αποτέλεσμα να μην κάνουμε τις επιλογές μας με καθαρό μυαλό. Συνήθως το μυαλό και η ψυχή μας δε συμβαδίζουν. Αυτή η διαφορά μεταξύ του τι λέει το μυαλό και το τι προστάζει η ψυχή, μας οδηγεί σε εσωτερικές συγκρούσεις. Η σωστή διαχείριση των συναισθημάτων μας μας οδηγεί στις σωστές επιλογές.
Οι αποφάσεις μας μπορεί να είναι μικρής σημασίας, άλλες όμως μπορεί να έχουν επίδραση στη ζωή μας για μεγάλο χρονικό διάστημα. Επιπροσθέτως, κάποιες από αυτές δεν επηρεάζουν μόνο εμάς, αλλά έχουν ευρύτατες συνέπειες και για άλλους.
Συναισθήματα όπως ο φόβος, ο θυμός, η απληστία, η δυσαρέσκεια, η αυτοκριτική, ο ανταγωνισμός, αλλά και η επαφή μας με αρνητικούς ανθρώπους είναι παράγοντες που επηρεάζουν την κρίση μας και τις επιλογές μας με επιβλαβή τρόπο. Η προσευχή στο Θεό μπορεί να είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για να επανακτήσουμε την εσωτερική μας αρμονία.
Στόχοι της δραστηριότητας
Οι μαθητές:
- να γνωρίσουν τη
βιβλική αφήγηση και να συνδέσουν με τις προσωπικές τους εμπειρίες και βιώματα
- να χρησιμοποιήσουν
θρησκευτικές λέξεις και φράσεις σχετικά με χαρακτηριστικά και σημασίες της θρησκείας
στη ζωή των ανθρώπων
- να διαχωρίζουν
τις σωστές από τις λανθασμένες επιλογές
- να αναπτύξουν
ενσυναίσθηση προς τα πρόσωπα των βιβλικών και άλλων θρησκευτικών αφηγήσεων και
να αξιολογούν υπό το φως των όσων κατανόησαν τις δικές τους στάσεις και
επιλογές
- να ζωντανεύουν
πρόσωπα και αφηγήσεις παίζοντας ρόλους (καρέκλα αφήγησης)
Στη δραστηριότητα αυτή οι μαθητές καλούνται να διαβάσουν το τέταρτο μέρος του ευαγγελίου του Ματθαίου (1-11) το οποίο αναφέρεται στις δοκιμασίες που υπέβαλε ο Διάβολος στον Ιησού. Στην πρώτη δοκιμασία ο Διάβολος τον πλησίασε και του είπε πως αν είναι Θεός να πει στις πέτρες να γίνουν ψωμιά. Εκείνος απάντησε πως σημασία δεν έχει μόνο η τροφή που μας χορταίνει, αλλά σημασία έχει να ακούμε το λόγο του Θεού. Έπειτα τον έβαλε πάνω στη στέγη του ναού του Σολομώντα και του είπε αν είναι γιος του Θεού να πέσει και θα σωθεί, όμως εκείνος επέλεξε να μην προκαλέσει την τύχη του, μια και δεν πρέπει να υποβάλουμε το Θεό σε δοκιμασία. Τέλος του είπε ότι θα του χάριζε τη βασιλεία του κόσμου αν τον προσκυνούσε κι ο Ιησούς αρνήθηκε λέγοντας ότι μόνο το Θεό προσκυνά.
Οι μαθητές κλήθηκαν να συμπληρώσουν το παρακάτω φύλλο εργασίας, αναγνωρίζοντας τις τρεις δοκιμασίες που υποβλήθηκε ο Ιησούς και έπειτα τους ζητήθηκε να καταγράψουν τα συναισθήματα που πιστεύουν ότι βίωσε ο Ιησούς σε κάθε δοκιμασία. Έπειτα αξιοποιώντας την τεχνική της καρέκλας της αφήγησης, οι μαθητές αναδιηγήθηκαν τα γεγονότα σαν να ήταν παρόντες. Ταυτόχρονα εξέφραζαν τα συναισθήματα που ένιωθε ο Ιησούς τόσο λεκτικά όσο και μη λεκτικά (με κινήσεις των χεριών και έντονες εκφράσεις του προσώπου).


