ΦΙΛΟΙ

Είμαι φίλος!

Ο Αριστοτέλης είχε χαρακτηρίσει τους αληθινούς φίλους ως «μία ψυχή, σε δύο σώματα». Τι είναι αυτό που κάνει τη φιλία τόσο ξεχωριστή; Οι δραστηριότητες, που ολοκλήρωσαν οι μαθητές σε 2 δίωρα, είχαν σαν σκοπό να δώσουν απάντηση στο ερώτημα αυτό. Μέσα από τις δραστηριότητες, οι μαθητές γνώρισαν την αξία της φιλίας από παλαιότερα έως και σήμερα. Τη φιλία μέσα από μύθους και ιστορίες. Εξέφρασαν τα συναισθήματα τους, όταν έχουν και όταν δεν έχουν φίλους...αλλά και ζωγράφισαν και δημιούργησαν τα δικά τους έργα.

Στόχοι των δραστηριοτήτων:

  • να κατανοήσουν την αξία της φιλίας
  • να περιγράψουν συμπεριφορές ενσυναίσθησης
  • να αναλύσουν τους παράγοντες που επηρεάζουν τις διαπροσωπικές τους σχέσεις
  • να επιδείξουν τρόπους αποτελεσματικής επικοινωνίας
  • να καλλιεργηθεί η αναγνωστική απόλαυση και ικανότητα
  • να αναπτυχθεί η δυνατότητα κατανόησης κειμένου

Ο Εγωιστής Γίγαντας 

Αφορμή στάθηκε το κείμενο του Όσκαρ Ουάιλντ «Ο Εγωιστής Γίγαντας», που βρίσκεται στο φάκελο μαθητή του μαθήματος των Θρησκευτικών της Γ' τάξης. Ο εγωιστής γίγαντας θέλει να χαίρεται μόνος του τον πανέμορφο κήπο του. Τη μέρα που επιστρέφει στο κάστρο του -ύστερα από πολύχρονο ταξίδι- διώχνει οργισμένος τα παιδιά που βρίσκει να παίζουν σ' αυτόν. Από κείνη τη στιγμή, όμως, ο χειμώνας παγώνει όλα τα δέντρα και τα λουλούδια. Τίποτα πια δεν τολμά ν' ανθίσει και η άνοιξη δείχνει να έχει ξεχάσει τον κήπο του εγωιστή γίγαντα μέχρι τη μέρα που εκείνος δέχεται το αναπάντεχο φιλί ενός μικρού αγοριού. Η σκληρή καρδιά του γίγαντα αλλάζει και εκείνος γκρεμίζει τον τοίχο αφού διαπιστώνει ότι η φιλία και η αγάπη δίνουν χαρά στη ζωή του.

Οι μαθητές διαβάζουν το κείμενο και συζήτησαν για τα θέματα που παρουσιάζονται σε αυτό. Μίλησαν για τη φιλία και την αξία της εκφράζοντας τα συναισθήματα τους. 


Άντζελμαν

Στη συνέχεια οι μαθητές διαβάζουν την ιστορία του Άντελμαν από το Ανθολόγιο της Γ'- Δ' τάξης. Στην ιστορία αυτή, του συγγραφέα Ντιντιέ Λεβύ, ένας συνταξιούχος σούπερ ήρωας, ξεχασμένος από όλους, ετοιμάζεται για την τελευταία του πτήση. Η μεγαλύτερή του όμως έννοια πριν φύγει είναι να βρει έναν καλό φίλο για τον μικρό Άλφι, το αγαπημένο του ρομποτάκι. Έτσι γνωρίζονται με τον μικρό Αρνό, που μαθαίνει από τον Άλφι πως η θλίψη γρήγορα πετάει μακριά όταν είναι κοντά σου ένας φίλος.

Οι μαθητές διαβάζουν το κείμενο και μιλούν για την ξεχωριστή φιλία του μικρού Άλφι με το ρομποτάκι. Έπειτα καλούνται να σχεδιάσουν και να χρωματίσουν πώς καταλαβαίνουν τη φράση του κειμένου: «Όταν σου κρατάει το χέρι ένας φίλος, η θλίψη πετάει γρήγορα μακριά.»

Παρακάτω παρουσιάζονται οι εργασίες των μαθητών:


Γνωρίστε τους φίλους μου!

Αργότερα οι μαθητές συμπληρώνουν το παρακάτω φύλλο εργασίας. Η δραστηριότητα ολοκληρώνεται ατομικά. Οι μαθητές γράφουν για το τι είναι φιλία για εκείνους, μιλούν για τους αγαπημένους τους φίλους, τι τους έκανε να επιλέξουν αυτούς τους φίλους κι όχι άλλους, τι επιθυμούν να συμβεί στο μέλλον, με ποιους τρόπους περνούν ευχάριστα οι ώρες με τους φίλους τους, τι τους αρέσει να κάνουν παρέα και ποιες αστείες στιγμές θυμούνται με τους φίλους τους. Στο τέλος συμπληρώνουν ένα μικρό κουίζ για να διαπιστώσουν αν έχουν επιλέξει τους σωστούς φίλους κι αν οι ίδιοι είναι καλοί φίλοι προς τους άλλους, κάνοντας την αυτοκριτική τους!


Φτιάχνω Comic

Για να ολοκληρωθεί η δράση για τη φιλία οι μαθητές επιλέγουν να δημιουργήσουν σε δυάδες ένα κόμικ για να παρουσιάσουν τις δύο ιστορίες φιλίας που διάβασαν. Κάποιοι μαθητές επέλεξαν να παρουσιάσουν την ιστορία του Εγωιστή Γίγαντα και άλλοι του Άντζελμαν.

 Παρακάτω παρουσιάζονται τα έργα των μαθητών:


© 2017 29ο ΔΣ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ | Διατηρούνται όλα τα δικαιώματα
Υλοποιήθηκε από τη Webnode
Δημιουργήστε δωρεάν ιστοσελίδα! Αυτή η ιστοσελίδα δημιουργήθηκε με τη Webnode. Δημιουργήστε τη δική σας δωρεάν σήμερα! Ξεκινήστε