Ανακαλύπτουμε εικόνες, πρόσωπα 

και ιστορίες

Οδηγός Συναισθηματικής Επιβίωσης

Το παρόν εκπαιδευτικό πρόγραμμα (Project) υλοποιείται στα πλαίσια της ευέλικτης ζώνης και αφορά σε μια διαθεματική προσέγγιση του μαθήματος των Θρησκευτικών και των Νέων προγραμμάτων σπουδών που τα συνοδεύουν. 

Βασικός σκοπός του προγράμματος είναι αρχικά η αναγνώριση των συναισθημάτων μέσα στα θρησκευτικά κείμενα που προτείνονται στα Νέα Προγράμματα Σπουδών του Φακέλου των Θρησκευτικών και κατ' επέκταση η αυτεπίγνωση των συναισθημάτων των μαθητών, η ενσυναίσθηση και η κατανόηση των συναισθημάτων των συμμαθητών τους, με στόχο τη βελτίωση των επικοινωνιακών τους δεξιοτήτων και την εποικοδομητική συνεργασία με τους συμμαθητές τους. 

Οι μαθητές της Γ' τάξης ασχολούνται με δραστηριότητες που αφορούν στην αναγνώριση των συναισθημάτων μέσα από θρησκευτικά κείμενα της Παλαιάς και της Καινής Διαθήκης και δημιουργούν τον προσωπικό τους Οδηγό συναισθηματικής επιβίωσης.

Η επιλογή του θέματος έγινε λόγω της ανάγκης να αξιοποιήσουν οι μαθητές στο έπακρο τις νέες δυνατότητες που τους προσφέρει ο νέος φάκελος των Θρησκευτικών, αλλά και να βοηθηθούν στις διαπροσωπικές τους σχέσεις, ιδιαίτερα στο πλαίσιο της σχολικής τους ζωής και της ανάπτυξης της ενσυναίσθησης, δηλαδή της ικανότητας να κατανοούν, να εκφράζουν τόσο τα δικά τους συναισθήματα όσο των άλλων, με στόχο την αυτορρύθμιση και τον αυτοέλεγχο των ιδίων και των συναισθημάτων τους.



Το μάθημα των Θρησκευτικών, μέσω των νέων φακέλων που μοιράστηκαν στους μαθητές, επιδιώκει την αρμονική κοινωνία του ανθρώπου με το Θεό και κατ' επέκταση με τον ίδιο του τον εαυτό, το συνάνθρωπο και τη φύση. Σύμφωνα με το νέο Πρόγραμμα Σπουδών, το μάθημα των Θρησκευτικών, στα πλαίσια της δημιουργίας ενός ανθρώπινου σχολείου, καλείται να δώσει απαντήσεις σε ζητήματα της καθημερινής ζωής και πώς αυτά βιώνονται από τα πρόσωπα των θεολογικών πηγών. Οι μαθητές, μέσα από τα κείμενα της Αγίας Γραφής, γίνονται κοινωνοί πανανθρώπινων αξιών όπως είναι η αγάπη, η κατανόηση, η συγγνώμη και ο σεβασμός στη διαφορετικότητα.

Στην παρούσα καλή πρακτική, οι μαθητές καλούνται:

  • Να αναγνωρίσουν βασικά συναισθήματα, όπως είναι η χαρά, η λύπη, ο φόβος, η δυσαρέσκεια, η απογοήτευση, η αγάπη και ο θυμός και να μάθουν να χειρίζονται σωστά τα αρνητικά τους συναισθήματα.
  • Να εντοπίσουν τα συναισθήματα σε κείμενα της Αγίας Γραφής.
  • Να επικοινωνήσουν, να συνεργαστούν και να εκφράσουν τα δικά τους συναισθήματα.
  • Να συνειδητοποιήσουν τις ικανότητες και τα ατομικά χαρακτηριστικά τους, ενισχύοντας την αυτοεκτίμησή τους.
  • Να παρουσιάσουν και να αυτοαξιολογήσουν την εργασία τους, δημιουργώντας τον ατομικό τους Οδηγό συναισθηματικής επιβίωσης, συγκεντρώνοντας όλες τις δραστηριότητες.
  • Να ψυχαγωγηθούν παίζοντας με το δικό τους επιτραπέζιο παιχνίδι, που δημιουργήθηκε στα πλαίσια του προγράμματος.

Αφορμή για την υλοποίηση του προγράμματος αυτού, στάθηκε η επιμορφωτική δράση/ημερίδα για τους εκπαιδευτικούς ΠΕ70, με θέμα: "Επιμόρφωση εκπαιδευτικών ΠΕ70 επί των νέων Προγραμμάτων Σπουδών του μαθήματος των Θρησκευτικών", που πραγματοποιήθηκε από τους Σχολικούς Συμβούλους Δημοτικής Εκπαίδευσης της 32ης Περιφέρειας Δημ. Εκπ. Αττικής κ. Κρασσά και της 31ης Περιφέρειας Δημ. Εκπ. Αττικής κ. Ασβεστά.

Το παρόν εκπαιδευτικό πρόγραμμα υλοποιήθηκε σε δέκα δίωρα στις ώρες του μαθήματος των Θρησκευτικών και της Ευέλικτης Ζώνης. Συμμετείχαν οι 18 μαθητές της Γ' τάξης του 29ου Δημοτικού Σχολείου Περιστερίου και αξιοποιήθηκαν τεχνικές, όπως ο καταιγισμός ιδεών, η εργασία σε ομάδες, οι βιωματικές δραστηριότητες κ.ά.

Στον ιστότοπο αυτό παρουσιάζονται οι δραστηριότητες ανά συναίσθημα. 

© 2017 29ο ΔΣ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ | Διατηρούνται όλα τα δικαιώματα
Υλοποιήθηκε από τη Webnode
Δημιουργήστε δωρεάν ιστοσελίδα! Αυτή η ιστοσελίδα δημιουργήθηκε με τη Webnode. Δημιουργήστε τη δική σας δωρεάν σήμερα! Ξεκινήστε